5 retete pentru un mic dejun sanatos

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, nu este doar un citat dintr-o carte sau recomandarea unui nutritionist, este adevarat si demonstrat pe propriul meu stomac. Un mic dejun sanatos iti ofera energie si toate vitaminele si nutrientii de care ai nevoie pentru a incepe ziua in forta.

fruits-plate_300

1. Mar cu branza – trebuie doar sa ai in casa un mar rosu, adauga cateva bucatele de branza si 5-6 nuci.

2. Milkshake cu capsuni – daca tii cura de slabire sau vrei sa te mentii poti folosi lapte de soia sau lapte cu un continut redus de grasimi.

3. Sandwich sanatos – una dintre cele mai bune surse de proteine sunt ouale gatite, dar acestea nu contin fibre. Feliaza un ou fiert, adauga o felie de bacon, o frunza de salata si pune-le pe toate pe o pita sau tortilla.

4. Cereale integrale cu lapte si fructe de padure, daca nu gasesti in supermarket afine poti folosi capsuni sau chiar fructe confiate, daca esti grabita poti inlocui lapte cu un iaurt natural.

5. Bulgarasi cu paine – ai nevoie de 2 felii de paine integrala pe care le ungi cu doua linguri de branza bulgarasi – eu folosesc Fagaras – adauga doua felii de rosii si un praf de piper si busuioc si ai o masa delicioasa in viteza

Pofta buna!

Distribuie:

2 comments

  1. Mariana says:

    Multumim pentru idei, sunt la regim si nu prea stiu ce sa mananc dimineata

  2. Elena says:

    Pentru cei la regim, un mic dejun ideal, foarte satios si consistent trebuie sa contina proteine. Cateva sugestii ar fi: o felie de turtita integrala cu gratar de pui/pastrama fara grasime si o rosie/castravete/frunze de salata; 2 oua fierte tari servite cu putin mustar; o omleta cu multe legume – ciuperci, ardei, dovelecei si putina branza.
    Din exeperianta pot spune ca fructele sau cerealele cu lapte/iaurt nu mentin pentru mult timp senzatia de satietate.
    Un mic dejun extrem de delicios si bogat in substante nutritive il prepar astfel: mixez in blender urmatoarele ingrediente: o banana, 2-3 linguri de mix de fructe de padure congelate, 1 lingura de seminte de chia, 1 lingurita de lecitina de soia, 2-3 boabe de cacao si 2-3 migdale/nuci.
    Un astfel de mic dejun, desi bogat in calorii, are gama completa de vitamine, minerale, aminoacizi necesari pentru o sanatate optima.
    In plus, aceasta reteta se poate consuma si de catre vegetarieni sau in post.

    Lasă un răspuns