Metode de gatit sanatoase

Primavara este momentul cel mai bun pentru a te apuca de o cura de slabire sau de dezintoxicare. Totusi este bine ca pe langa grija pe care o aratam fata de alimentele pe care le consumam sa le si gatim corepunzator.  Pentru ca multi dintre noi ne limitam doar la 2-3 metode de gatit sanatoase, mai jos aveti mai o lista completa a acestora:

  • Prima si poate cea mai utilizata dintre aceste metode este evident: Gratarul. Daca legumele pot fi facute pe gratar sau in orice fel de tigaie, pentru carne ai totusi nevoie de o tigaie speciala, care sa permita o incalzire uniforma a carnii. Ca un sfat suplimentar este bine sa dezgheti carnea inainte de o gati, si sa o lasi la temperatura camerei pentru minim 20 de minute inainte de a o pune pe gratar. Pentru ca legumele la gratar sa fie mai savuroase adauga condimente si o lingura de ulei. Incearca sa nu pui mai mult pentru ca fiecare lingura de ulei pe care o adaugi inseamana aproximativ 100 de calorii in plus.
  • Gatitul la aburi. Pentru acest lucru aveti nevoie fie de un aparat special de gatit la aburi, fie de un cos special pentru acest fel de gatit. Este un mod foarte sanatos de a gati, dar mancarea trebuie obligatoriu condimentata pentru a fi gustoasa.
  • Trasul in ulei. Acest lucru se face cel mai usor intr-o tigaie de tip wok. Gatitul in acest mod se face la o temperatura foarte mare. Este nevoie sa adaugati o lingura de ulei, iar carnea si legumele sa fie taiate in bucati foarte mici. Adauga carnea impreuna cu legumele si mesteca incontinuu pana cand legumele si carnea incep sa se rumeneasca.
  • Fiertul. Este poate cea mai simpla metoda de a gati sanatos si presupune punerea legumelor in apa si lasarea acestora pana se  fiarb. Este important sa condimentati bine mancare pentru ca are tendinta de a nu avea gust.
  • Gatitul la cuptor. Este iarasi o metoda de a gati foarte sanatoasa, pentru ca nu ai nevoie de ulei pentru a gati, iar mancarea este foarte gustoasa.
Distribuie:

Lasă un răspuns