Dieta vegetariana, vegana si raw food

Dieta vegetariana, vegana si raw food

In cadrul dietelor care sunt la moda in momentul de fata, putem mentiona trei diete: vegetariana, vegana si raw food. Acestea sunt toate menite sa te ajute sa adaptezi un stil de viata eco, in care esti cat mai apropiat de natura. Astfel, te gandesti la binele tau, al planetei si al urmasilor.

Unul dintre principalele avantaje oricarui tip de dieta vegetariana, vegana si raw food este acela ca nu mai trebuie sa tii cont de numarul caloriilor si grasimilor. Asta deoarece in mancarurile de provenienta vegetala, acestea nu trebuie sa te sperie. Iar pe langa acest aspect, unul de luat in considerare este si sanatatea. Aceasta are de castigat de pe urma unei astfel de diete.

Dieta vegetariana, vegana si raw food
Dieta vegetariana, vegana si raw food

Ce este dieta vegetariana, vegana si raw food?

Cu siguranta ai auzit de persoane care au adoptat dieta vegetariana, vegana si raw food. Dar ce sunt aceste diete si care sunt, de fapt, diferentele dintre cele trei?

Dieta vegetariana

Aceasta este una dintre cele mai permisive dintre diete, din punct de vedere alimentar si al stilului de viata. Vegetarienii consuma in principal doar alimente de ordine vegetala, dar sunt si situatii in care se accepta unele produse de origine animala. De exemplu, aici intra categoria de ovo-lacto-vegetarieni care, pe langa verdeturi, mananca si oua si produse lactate. O alta categorie este cea a pesco-vegetarienilor, care consuma si peste. Sunt si vegetarieni care consuma miere.

Dieta vegana

Dieta vegana este mai restrictiva decat cea vegetariana. Aceasta nu este doar o dieta, ci reprezinta un stil de viata. Adeptii dietei vegane nu consuma nici un produs de origine animala, iar asta include si mierea. De asemenea, sunt nu accepta utilizarea pieilor si blanurilor naturale in industria vestimentara.

Veganii sunt aparatori ai drepturilor animalelor. Nu consuma nici oua si lapte, cu toate ca acestea nu sunt obtinute prin uciderea animalelor. Prin aceste lucruri, ei vor sa descurajeze cresterea animalelor in scopuri consumiste.

Conform veganilor, grasimile si proteinele de origine animala sunt riscante pentru sanatate, intrucat ele pot duce la diverse boli si afectiuni. In ceea ce priveste laptele de vaca, ei spun ca nu suntem construiti sa il consumam. In general, veganii sunt fost vegetarieni.

Dieta raw food

Dintre cele trei diete, dieta vegetariana, vegana si raw food, ultima este cea mai restrictiva. In general, adeptii dietei raw food consuma doar alimente neprocesate de origine vegetala, de preferat organica. In unele cazuri exceptionale, se consuma si alimente de origine animala, neprocesate.

Dieta raw food considera ca enzimele reprezinta forta alimentelor, iar daca acestea sunt trecute prin foc, enzimele sunt alterate sau distruse. Totusi, nu toate alimentele raw se consuma ca atare, in forma lor initiala. De exemplu, unele seminte se lasa la inmuiat, altele la incoltitm unele fructe se usuca, iar unele fructe si legume sunt date prin blender, pentru a se prepara diverse sucuri, sosuri si creme.

Exista patru categorii de diete raw food:

  • Raw vegetariana – accepta ouale si lactatele, insa aproape totul trebuie sa fie crud.
  • Raw vegana – nu accepta nici un produs de origine animala, iar majoritatea produselor consumate sunt netrecute prin foc.
  • Raw omnivora – accepta orice produs, atat de origine vegetala, cat si animala, dar in general, produsele nu trebuie sa fie procesate.
  • Raw carnivora – consuma carne, dar numai cruda.
Distribuie:
Distribuie
Scrie un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *