5 alimente care te ajută să rămâi însărcinată

Fertilitatea este influențată foarte mult de stilul de viață și de starea generală de sănătate. Prin urmare, mișcarea, odihna și dieta echilibrată sunt esențiale dacă îți dorești să rămâi însărcinată cât mai repede. Ar fi bine să renunți la fumat, la dulciuri și la grăsimi și să consumi cât mai multe alimente sănătoase. 

Nu există alimente minune, care să te ajute să concepi un copil, dar nutrienții pe care îi vei asigura organismului tău printr-o dietă sănătoasă îți pot ajuta în creșterea șanselor de a rămâne însărcinata. Substanțele nutritive pot fi asimilate din hrană sau prin intermediul unor produse concepute pentru nevoi medicale speciale, cum este Profertil – alimentul destinat unor scopuri medicale speciale.

Un corp sănătos și o greutate corporală normală sunt condiții importante pentru a putea duce la final o sarcină. Iată care sunt alimentele pe care ar trebui să le incluzi în dieta ta zilnică, dacă îți dorești să rămâi însărcinată.

1. Semințele de floarea soarelui

Miezul de semințe de floarea-soarelui prăjit, nesărat, este bogat în vitamina E, un nutrient esențial demonstrat pentru a spori numărul spermei și motilitatea spermei la unii oameni. În plus, semințele de floarea-soarelui reprezintă o sursă importantă  de acid folic și seleniu, elemente importante atât pentru fertilitatea masculină, cât și pentru cea feminină.1

Semințele de floarea-soarelui sunt, de asemenea, o sursă bună de acizi grași omega-6 și conțin de asemenea cantități mici de acizi grași omega-3.2

2. Sucul de portocale sau de grapefruit

Îți recomandăm să consumi numai sucuri de citrice fresh, proaspăt stoarse, nu cumpărate din magazin. Sucul de portocale sau de grapefruit conține compuși care îmbunătățesc calitatea ovocitelor și a spermatozoizilor și îmbunătățesc funcția de reproducere3. De asemenea, sucul proaspăt de citrice este bogat în vitamina C, care are un rol important în echilibrul hormonal feminin. Poți consuma sucul ca atare, adaugat în smoothies sau poți să mănânci câteva felii de portocală sau grapefruit.

3. Lactatele integrale

Lactatele integrale, bogate în grăsimi saturate și vitamine liposolubile A, E, D, K, K2,  ajută organismul să se pregătească pentru ovulație. Poți consuma orice tip de produse lactate dorești: iaurt gras, lapte integral, smântână, brânză grasă, înghețată. Prin urmare, ar fi bine să înlocuiești lactatele degresate cu lactate integrale dacă îți dorești o sarcină cât mai curând. Evident, nu trebuie să exagerezi cu aceste produse, pentru că ele conțin multe grăsimi și riști să te îngrași, ceea ce nu este deloc indicat. 

4. Sparanghelul

Puține femei știu că banalul sparanghel este de fapt un superaliment care le poate crește fertilitatea. Conține foarte mulți nutrienți și puține calorii. O cană de sparanghel fiert îți asigură necesarul zilnic de vitamina K și cantități importante de seleniu, zinc și vitaminele A, B1 și C. Ideal ar fi să consumi sparanghel proaspăt, cumpărat din piață, nu la conservă, ca să eviți sarea care este adăugată de obicei în aceste produse conservate. 

5. Stridiile

Stridiile apar aproape pe fiecare listă cu alimente importante pentru fertilitate. O porție cu 6 scoici conține doar 139 de calorii și oferă în schimb organismului tău foarte multe vitamine și minerale esențiale: fier, vitamina B12, seleniu și zinc. Ca să te bucuri din plin de proprietățile lor deosebite, ar fi bine să gătești scoicile cât mai dietetic posibil, fără ulei și sare.

În concluzie, îți poți crește șansele de a concepe un copil, dacă vei respecta o dietă echilibrată și sănătoasă, care să-ți asigure toți nutrienții necesari.

Referințe:

  1. Salas-Huetos A, Bulló M, Salas-Salvadó J. Dietary patterns, foods and nutrients in male fertility parameters and fecundability: A systematic review of observational studies. Hum Reprod Update. 2017;23(4):371-389. doi:10.1093/humupd/dmx006
  2. Seeds, sunflower seed kernels, dried. FoodData Central. U.S. Department of Agriculture. Published April 1, 2020.
  3. Lefèvre PL, Palin MF, Murphy BD. Polyamines on the reproductive landscape. Endocr Rev. 2011;32(5):694-712. doi:10.1210/er.2011-0012.
  4. Try These 15 Superfoods to Boost Your Fertility. Verywell Family. Published 2021. Accessed April 5, 2021. https://www.verywellfamily.com/fertility-foods-recipes-1959903

 

Distribuie:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?