Chiar daca nu mai sunt obligatorii va trebui sa-ti iei din timp masuri pentru ca vremea sa nu te ia prin surprindere cand vine vorba despre schimbul cauciucurilor de vara cu cele de iarna si mai mult de atat esti din Bucuresti, un oras cu peste 1 milion de autoturisme.
Mai jos am trecut detaliat fiecare pas pe care ar trebui sa-l urmati inainte sa luati decizia sa schimbati cauciucurile de vara cu cele de iarna:
1. Cand?
Nu exista o anume perioada, poate fi in orice zi cand conditiile meteo prevad acest lucru, perioada 1 noiembrie – 1 martie nu mai reprezinta perioada in care cauciucurile de iarna sunt obligatorii.
“Spre exemplu, daca pe 31 decembrie este soare, iar carosabilul nu este acoperit cu zăpadă, Poliţia Rutieră nu are cum să te amendeze legal că nu ai cauciucuri de iarnă pe maşină”, a mai precizat oficialul de la Brigada Rutieră.
Sursa: Ziarul Financiar.
Fiti precauti mai ales dupa 15 noiembrie, puteti sa va asteptati oricand la surprize din partea vremii.
2. Cu ce?
Cu o pereche de anvelope de iarna de calitate.
– In primul rand anvelopele nu trebuie sa fie mai vechi de 4 ani, acest lucru se poate verifica foarte simplu, fiecare anvelopa are data trecuta pe ea cand a fost fabricata, data este formata din 4 cifre, primele 2 cifre reprezinta saptamana si ultimile 2 reprezinta anul fabricatiei, astfel daca gasiti anvelope chiar si noi care au fost fabricate acum 4-5 ani ar trebui sa le evitati.
Garantia data de fiecare producator in parte este de 2 ani dar ele pot rezista pana la maxim 5 ani daca au fost utilizate si depozitate corespunzator.
De asemenea anvelopele de iarna trebuiesc depozitate corespunzator, ferite de razele soarelui + cauciucurile nu trebuie sa stea unul peste altul deoarece se deformeaza.
Banuiesc ca nu mai trebuie amintit faptul ca anvelopele de iarna nu trebuie sa le utilizati vara sau la temperaturi ce depasesc 7 grade Celsius.
Verificati daca cauciucurile de iarna nu sunt tocite, puteti verifica acest lucru foarte simplu cu testul monedei de 5 bani.
Fiecare moneda de 5 bani are pe partea din fata doua linii, cele 2 linii practic incadreaza deasupra si sub cuvantul “BANI”.
Luati o moneda de 5 bani si o introduceti intr-un sant din mijlocul anvelopei, linia monedei trebuie sa o tinem verticala, daca linia de pe banut este in afara santului atunci cauciucul este uzat iar daca linia este la limita sau intra profil anvelopa poate fi utilizata, orientativ are undeva peste 6 mm de “carne”.
O anvelopa uzata va poate pune viata in pericol, astfel ca incercati sa va luati cauciucuri de o calitate cat mai buna, trebuie sa luati in considerare ca o anvelopa noua are undeva la peste 8-9 mm de “carne”, verificati foarte bine anvelopele inainte de a le achizitiona si nu va “zgarciti” cu siguranta voastra, a pasagerilor si a participantilor la trafic.
3. Unde?
Daca esti din Bucuresti si ai mai schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna pana acum, cunosti foarte bine cozile interminabile, timpul pierdut si serviciile de la service-urile si vulcanizarile auto.
Chiar daca pare o operatiune usoara, care poate fi realizata in spatele blocului recomandarea noastra este sa se mearga la o vulcanizare sau service de roti specializat, deoarece in cadrul acestora sunt verificate si alte amanunte cum ar fi directia, jantele, sistemul de franare si chiar si sistemul de climatizare.
Va trebui sa verifici daca ai posibilitatea cateva amanunte inainte sa te duci la o vulcanizare sau un service de roti:
– parerea altora despre service-ul de roti sau vulcanizare respectiva (pe internet se poate verifica foarte usor pe forumurile de specialitate, 4tuning.ro., daciaclub.ro, reno.ro etc);
– personalul si echipamentul de care dispune, nu trebuie sa fii specialist dar daca dejantarea inca se face doar cu o bara din fier iar cel care iti dejanteaza roata este imbracat intr-un trening murdar ar trebui sa-ti pui cateva intrebari;
– pretul serviciilor, nu intotdeauna cel mai mic pret acopera si nevoia ta, cunoastem foarte bine pacaleala reducerilor colective, unde ti se comunica un pret foarte mic de 19 lei sa spunem pentru schimbul anvelopelor si cand ajungeai trebuia sa mai dai inca 80 lei pentru plumbii de echilibrare.
Speram ca aceste sfaturi au fost de folos si ca o sa tineti cont de ele si mai mult de atat speram sa avem o iarna cat mai usoara.
Obtine un imprumut rapid cu ajutorul unui amanet auto in bucuresti
Intrebare: Recomandati cauciucuri sh Michelin, vechi de 2 ani sau cauciucuri noi no name?