Pilates sau gimnastica suava

Pilates este o forma de gimnastica foarte la moda. In doar cateva decenii a reusit sa atraga milioane de oameni din intrega luma. Pilates este denumit asa dupa asistentul german Joseph Pilates, care, fiind detinut in timpul primului razboi mondial, a dezvoltat acest tip de gimnastica in celula sa. In 1926, dupa eliberare, si-a deschis propria sala de gimnastica. Din anul 2000 Pilatesc este considerat o activitate fizica pe care o poate invata si practica oricine. Toate exercitiile de Pilates (peste 500 la numar) se bazeaza pe 8 principii:

  • Respiratie. Este important sa respiri profund, din piept, fara sa umfli abdomenul. Aceasta tehnica tonifica musculatura abdominala.
  • Concentrare. Fiecare miscare trebuia sa vina din partea centrala a corpului;
  • Control. Fiecare gest trebuie cronometrat perfect, atat in spatiu cat si in timp.
  • Pozitie. Aceasta trebuie sa fie intodeauna dreapta si corecta.
  • Fluenta. Corpul se afla mereu in miscare, dar miscarile sunt lente, deoarece sunt realizate din interiorul corpului.
  • Comanda. Exercitiile sunt legate intre ele cu precizie.
  • Relaxare. Pentru a slabi si a relaxa muschii ce au fost lucrati.

De ce este recomandat sa practici Pilates? Aceasta activitate fizica are atat beneficii fizice, dar si psihologice. Pilates reduce durerea, intareste muschii si imbunatateste postura. Pilates tonifica muschii slabi si ii relaxeaza pe cei vigurosi.

Daca vrei sa-ti imbunatatesti respiratia iti recomandam sa mergi la orele de Pilates. De asemenea, limiteaza efectele imbatranirii prin imbunatatirea coordonarii, reduce stresul si furnizeaza bunastarea psihica.

Exista multe CD-uri cu aceste exercitii, insa este important sa mergi la orele unui profesor bun de Pilates pentru a invata bazele acestor exercitii.

Distribuie:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?