Trucuri alimentare in perioada sarcinii

alimentatia in timpul sarciniiIn timpul sarcinii alimentatia este unul din cele mai importante aspecte de care trebuie sa tii cont. Sanatatea si dezvoltarea adecvata a copilului este prioritara si, in acest scop, este esential sa ai o dieta sanatoasa si echilibrata, care ofera toate substantele nutritive pentru tine si copilul tau.

Cu toate acestea, schimbarile hormonale pot afecta apetitul si digestia in timpul sarcinii si ingrijorarea cu privire la cresterea in greutate te pot determina sa faci alegeri gresite in ceea ce priveste alimentatia.

Daca vrei sa beneficiezi de cele mai bune substante nutritive in perioada sarcinii, specialistii iti recomanda sa tii cont de urmatoarele sfaturi:

– Pentru a combate anemia in timpul sarcinii combina alimente bogate in fier si Vitamina C, deoarece aceasta din urma ajuta la absorbtia mineralului. Evita sa mananci dupa ce bei cafea, deoarece cofeina impiedica absorbtia corecta a fierului;

– Evita alimentele bogate in zahar! Stabileste 5 mese pe zi, dintre care 3 principale si cu alimente bogate in vitamine si 2 gustari pentru a evita scaderea glucozei. Cantitatile mai mici de mancare faciliteaza digestia.

– Pentru a obtine cele mai multe vitamine mananca 5 portii de fructe si legume crude in fiecare zi. O salata de fructe pe zi si fibre te vor ajuta sa eviti constipatia.

– Pentru a evita alimentele pline de calorii poti opta intre mese pentru legume precum morcov sau ardei, denumite si healthy snacks.

– Ca sa eviti deshidratarea bea multa apa. Aceasta imbunatateste functia renala si, de asemenea, elimina constipatia.

Sa inveti sa combini alimentele pentru a spori absorbtia de substante nutritive este cel mai bun mod pentru a te asigura ca bebelusul tau primeste toate substantele de care are nevoie pentru dezvoltare in timpul sarcinii.

Proteinele – acestea nu se regasesc doar in carne sau peste, cu toate acestea ele sunt cele mai bune, deoarece contin toti aminoacizii esentiali. Proteinele vegetale nu sunt complete, insa in combinatie cu fibre vei reusi sa furnizezi proteine complete bebelusului tau. Linte cu orez, fasole cu paste, couscous cu naut, orez sau fulgi de ovaz cu lapte de soia si nuci, paste sau orez cu nuci, toate sunt alimente pe care le poti adopta in dieta ta din perioada sarcinii si nu numai.

Calciul – in timpul sarcinii trebuie sa iei 3 portii de lactate pe zi, dar daca ai nevoie sa inlocuiesti laptele cu alte alimente, soia este o optiune bogata in calciu extrem de reconfortanta. Iaurtul si laptele fermentat sunt usor de digerat si le poti lua in considerare.

Vitaminele si mineralele – alege intotdeauna fructe si legume de sezon ca sa te bucuri de nutrienti de calitate.

Fibrele – cerealele integrale asigura un aport adecvat in fibre pentru organism.

Ce alimente sa eviti in timpul sarcinii?

Carnea rosie  -aceasta creste nivelul colesterolului si este de cele mai multe ori asociata cu hipertensiunea arteriala.

Dulciurile – alimentele rafinate si procesate, mai ales cele cu un continut ridicat de zahar, includ multe calorii goale, care ingrasa si nu ofera nutrienti.

Grasimile – Sosurile si alimentele prajite au grasime in exces pe care trebuie sa o eviti. Alege carnea alba si pestele la gratar sau la abur.

Aditivii alimentari – Nitritul de sodiu sau glutamatul monosodic provoaca dureri de cap si pot fi daunatoare in timpul sarcinii.

Stimulentele – Cafeaua, ceaiul, cacaoa, cola si alcoolul sunt bauturi care pot afecta cresterea normala a bebelusului in timpul sarcinii. In plus, tutunul si anumite medicamente pot afecta sistemul nervos al fatului, impiedicand dezvoltarea normala.

Distribuie:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?